Sima kötés, és leesett szem javítása - Zsuzsi kötőgép használata - új képek, videók

A sima kötés kézzel úgy készül, hogy egy sor sima öltés után a másik sor fordított. Így a kötött holmi egyik oldala bordázott, a másik sima.
Géppel kötés alkalmával a kötésünket kell megfordítani ahhoz, hogy a fordított sort elő tudjuk állítani.

Ehhez, amikor a szemeket a szögeken átfordítottunk, a kötőlécünkre annak párját rá kell helyezni pontosan, és az egész munkát a vízszintes tengelye körül megfordítva visszahelyezni a gépbe.


Ha ezzel megvolnánk, a kötött darabot az immáron alsó léc fogaira átszedegetjük, hogy aztán köthessünk rá.  A kötőgéphez mellékelt "fésű" használata elvileg a gyors munkát segíti. Nekem azonban ez nehézkes volt, és sok hibát ejtett, ezért én a jól bevált munkaeszközömet használom, a kezemet...


Előfordul, hogy munka közben leesik egy szem...


...ezt így javítjuk ki; szemfelszedés a szögre.


A léc illesztése ismét, más szögből mutatva:


Jó munkát kívánok! 

A következő alkalommal a szemek szaporítását mutatom meg.

Várom kérdéseiteket, észrevételeiteket itt a blogon, vagy  a facebookon.




Megjegyzések

  1. Kedves Marionn!

    Kár, hogy nem "tévedtem" előbb erre az oldalra, mert annyit szenvedtem az első és második sorral, mire sikerült megcsinálni. De most más gondom van. Próbáltam szaporítani szemeket, de csak egy szem sikerül jól, ha már kettőt-hármat próbálok, nem jó, szoros lesz, nem tudom átfordítani. Mi lenne a megoldás? (Lazítani nem tudok a fonalon, amikor behúzza.) Köszönöm a válaszodat előre is.

    Üdvözlettel:
    Anna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Anna!
      Ezt magam is tapasztaltam, nem könnyű megoldani.
      Ki lehet próbálni, hogy horgolótűvel az egyes szemeket a szögekre hurkolni (mint a kézi kötésnél a tűre).
      Így átfordításkor megfogható a kötés is.
      Remélem segítettem :)
      Ha lesz egy kis időm, elkészítem azt a részt is végre... főleg, ha igény mutatkozik rá.
      Jó munkát!
      M.

      Törlés
    2. Drága Marionn,
      én most kaptam egy Zsuzsit és örülök, hogy ráakadtam az oldaladra.
      Csak szeretném jelezni, hogy lenne ám igény a további Zsuzsi-s videókra :-)
      Köszönöm az eddigieket is!
      Szeretettel:
      Anikó

      Törlés
  2. Kedves Marionn!

    Köszönöm a segítségedet, meg fogom próbálni úgy, ahogy ajánlottad. De ismét lenne egy kérdésem, aztán remélem nem "kell", hogy zavarjalak. :-) Szóval bajban vagyok azzal, hogy a fonalat, - amikor le akarok kötni egy sort - hol helyezzem el, mielőtt visszavezetem a vályuba. Az utolsó lekötött szemnél kell visszavezetni? Én úgy csinálom, de a kötés oldala nem szép, mintha csomók lennének oldalt, míg a kézi kötésnél hurkok vannak oldalról. Viszont, ha csak átteszem a másik fogra, akkor új szemet képez. Van egy ilyen kép a leírásban, amikor az első szemeket kezdik, hogy az utolsó szögre csak ráakasztják a fonalat, na én így próbáltam, de nálam ezzel "szaporodik" a kötés.

    Köszi a választ előre is.

    Üdvözlettel:

    Anna

    VálaszTörlés
  3. Kedves Marionn!
    Próbáltam a videókat a YouTube-n is megnézni. Rá is katintottam a jobb sarokban a Youtube linkre, ami fel is vitt, de semmit nem lehet ott megnézni. Miért?
    Üdvözlettel Clara

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Kedves Clara!
      A videokat itt az oldalon megnézheted. Üdv, Mariann - marionn

      Törlés
  4. Kedves Marionn a nyak részét nem tudom sehogy sem megoldani szeretném a segítséged kérni,jól lenne egy video talán előbb meg érteném.Köszönettel Zsuzsa.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések